Servis Nikon CZ - negativní zkušenost

05.04.2013

Negativní zkušenost se servisem Nikon Praha

Velmi dlouho jsem se rozhodoval, jestli vůbec o této zkušenosti napsat, ale nakonec po přečtení několika diskusí o servise Nikon v Praze, jsem se rozhodl přidat se k nespokojeným zákazníkům tohoto servisu.


Zakoupil jsem objektiv Nikon 35mm f1,8 G na mé tělo D90 a hned druhý den po doručení jsem jej vyzkoušel. Fotil jsem dcerku venku (vše na f 2,8 - 4) pak nějaké detaily (na f 2 - 3,2) a nakonec odpoledne doma ( f1,8-2,8). Je mi jasné, že na clonu 1,8 nepodává nejlepší výkon, že to chce trochu přiclonit, ale chtěl jsem to otestovat. Už při kontrole fotek ve foťáku mi přišlo, že rovina ostření je mírně "za" než má být. Po chvíli mi to nedalo, dal jsem to do PC a opravdu... Po testovacích snímcích na čtverečkovaném papíře a tabulce (návodů jak testovat FF/BF je na netu spousta) měl objektiv cca 5mm BF.

Poslal jsem to tedy přes "jeden foto obchod" ve Zlíně na seřízení FF/BF do servisu Nikon ( D90 s objektivem se seřídit na prodejně nedá). Prý to bude trvat tak 3 týdny... Vše jsme sepsali a nějak jsem se smířil, že 3 týdny nebudu fotit.

V pondělí třetího týdne volali z prodejny na odsouhlasení ceny za opravu, a že mi ještě opraví částečně se odlupující gumu na gripu a vyčistí senzor. Nic z toho jsem před odesláním na servis nechtěl, ale budiž.... Možná by na tyto úkony došlo - časem. V pátek to bylo zpět na prodejně a odpoledne jsem to vyzvedl. Chtěl jsem to hned vyzkoušet, ale paměťovou kartu jsem nechal doma a na prodejně žádnou "zkušební" neměli. Doma jsme to hned otestoval na již zmíněné tabulce a k překvapení ostřil objektiv 6-8mm před! Zkoušel jsem to několikrát i z různých úhlů, znovu sejmout a nasadit objektiv, ale pořád stejné! Chvíli po pětatřicítce jsem si koupil ještě další objektiv Sigma 150mm f2,8 EX DG a tak mě zajímalo, jak bude po vrácení ze servisu fungovat tělo s tímto sklem. Sigma trefuje přesně na milimetr! Takže ještě ten den jsem volal do obchodu, že mi "Nikoňáci" poslali neopravnou závadu! Nezbývá nic jiného než jim to jako reklamaci poslat znovu. Jen doufám, že nebudu opět čekat 3 týdny na tuto zdánlivě banální opravu.

V pondělí v obchodě se k tomuto vůbec nevyjadřovali, "víte, my jsme jen prostředník, který zrealizuje odeslání a vyřízení Vašeho požadavku". Slíbili, že zadají požadavek o vyřízení v kratším termínu. (Což se nestalo - v servisním protokolu bylo zadáno standardně "vyřízení zakázky 30 dní"!) O pět dní později si volám přímo do servisu Nikon, jestli mi můžou podat info o opravě, ale prý bohužel - ať si to zjistím přes obchod - volám do obchodu a paní mi řekla, že se zeptá, ale v pozadí slyším jejího kolegu, jak jí říká "až to bude, tak to bude, pak se ozvem... Ve čtvrtek píšu email a obratem je odpověď... Zajímavé je to, že servis Nikon přijal zakázku 30.3., když jsem zboží nechával na prodejně 23.3.! To mi už rychleji přijde balík z Anglie!Konečně v pátek třetího týdne je to na prodejně. A ke zděšení je rovina ostření opět cca 5-7mm PŘED! Několik fotek zkoušel i prodejce a také nechápavě kroutil hlavou... OPĚT NEOPRAVENO!

 Co z toho plyne?! SERVIS NIKON PRAHA JIŽ NIKDY!!! Asi i zde platí pravidlo - kupuj a utrácej peníze, ale na servis ti kašlem.... Vyhoď to a kup si další (objektiv, blesk, foťák).